Gällivare å pannkaka

Gällivare dialekten är riktigt grym. Nääh, jag bara skoja. Det tycker jag inte.
Gällivare, Kiruna, Pajala och Luleå har nån konferens via sån där tvapparat.
"Gå inte och lyft skrot på gymmet". Det är tydligen bland annat sånt som dom disukterar. Nog snackat om de.


Jag har varit å käka skolans pannkakor, de var ganska gott bara det att sylten har dom förstört med en massa lingon. Å jag gillar inte lingon så där väldigt, väldigt mycket.

Snart ska vi bli examinerade i första hjälpen. Riktigt trevligt. Jag hoppas att jag kommer ihåg i vilken ordning man ska göra alltid. L A B C vet jag att det är, Läge, Andning, Blödning och Pulsen. Inger ska lådsas vara skadad så att vi ska kunna öva på henne. Fyfy!
Nåjo, om man skulle ta och lyfta på häcken nu lite grand! :D

hejsvejs.
Kommentarer
Postat av: Lisa

Riktigt snajsligt!

2009-04-22 / 13:31:53     URL: http://lisawahlberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va fin sida.. hur får du så fin sida.. ja får inte min ti nånting.. blir bara fel när jag ändrar.. sen pallar ja int nå mer.. :)

2009-04-22 / 20:40:29
Postat av: Jennie

Va fin sida.. hur får du den så fin... jag får inte min.. blir bara fel och så pallar ja inte till sist.. :)

2009-04-22 / 20:41:28
Postat av: Jennie..

det var jag som skrev det förra, mitt namn kom inte med..

2009-04-22 / 20:42:16
Postat av: Jennie

hahhaha.. nu kom det flera inlägg, men va gör det.. :)

2009-04-22 / 20:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?