Hela dagen.

Nuu skriver jag igen. Men det kommer bara att komma en massa onödigt. Som vanligt!
Men de gör inget. Ska snart fara å duscha, och sen ska vi fara å äta Korvgörans KEBAB!!! Slå de om ni kan! ;)
Och efter det till Jontti och Jenny. Tror jaa.

Jeppis är en ganska konstig stad, på riktigt alltså. En massa småungar som går runt på stan och muckar med såna som är 10 år äldre. Hur normalt är de? :O töntigt.

Igår när vi var på väg hem från Jontti å Jenny så börja vi möta en MASSA ambulanser och brandbilar. Det var ärligt talat sjukt mycke. Jag tror inte de finns ens så många ambulanser i hela Norbotten. I allafall så kom vi till slut till ett ställe där vart de blinka blått överallt. Det brann i ett ålderdomshem. Usch, de är så hemskt. Tänk vilket jobb å få ut varenda åldring därifrån, såna som sitter i rullstol och kan inte komma upp ur sängen själv. Hur svårt ska det inte vara att få ut dom när det brinner? Jag tänkte när jag hade praktikt på lyckan, hur skulle man hinna få ut alla därifrån om det skulle börja brinna? Jag tycker det är så hemskt, dom är så hjälplösa när dom ligger i sängen och kan knappt göra nånting själva. Och så brinner de, dom kan inte komma upp. Bara ligger där och väntar på hjälp, eller kanske inte ens förstår vad det är som håller på att hända. Okej, det var ju bra att dom hann få ut alla innan det var försent.
Man undrar ju vad som orsakade branden. Bara det inte är nån som lagt på med mening. Det kan väl inte finnas sånt folk?

Jaja, nu ska jag kila vidare!

Kommentarer
Postat av: Carina

Ah, har du en blogg!? Coolt! Jo..det är hemskt när det brinner på ålderdomshem, tänk vilken panik för de sm är förlamade.. Men på ängsbacken fick de ju ut allihopa utom den som vart i rummet där branden startade..

2009-02-15 / 00:50:56     URL: http://karatangentbord.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej! Jag har utmanat dig. För mer info läs min blogg. Kram

2009-02-15 / 14:49:59     URL: http://lisawahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?