Debatt

Jag kollade just på debatt, om två tjejer som blir utvisade från Sverige.
De är helt sjukt. För det  första så har den ena flickan, född i Sverige, bott i Sverige nästan hela hennes, blivit misshandlad av hennes pappa som nu sitter i fängelse i Sverige. Och hon ska skickas till Kroatien, hon kan inte språket, känner ingen där. Vad tänker folket med? De är hemskt.

Andra flickan, 9 år från Ryssland. Mamman ligger svårt sjuk på ett hem, och hon bor med "fosterföräldrar". Hon ska skickas tillbaka till Ryssland, till hennes pappa som har alkoholproblem, arbetslös och suttit inne några gånger. Hur kommer inte hon att behandlas?

Jag vet att de inte går å ha kvar alla som kommer till Sverige som flyktingar, men när det handlar om barn, och just i såna här tillfällen så tycker jag att dom är värda å stanna kvar och kanske kunna börja leva ett normalt liv. Istället för att skickas tillbaka till ett stället som man knappt känner till. De är ju trots allt barn man pratar om.
De är vad jag tycker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?