Boktips

Bortom mammas gata
Skriven av Alexandra Pascalidou.

Hon skriver om hennes eget liv, vad hon varit med om. Och allt är sant som står i boken.
Det handlar om henne och hennes familj som kom från Grekland till Sverige nångång
på 70-80 talet, tror jag det var. Alexandra blev mobbad och utanför hela sin barndom
pga. att hon var invandrare. När hon blev äldre var det nazister som hotade att döda
henne.

Det är konstigt att läsa boken, och fatta att allt hänt i Sverige. Man blir så ARG!
Hur kan man hata en människa så mycket bara för att hon har en annan hudfärg?!
Vad har hudfärgen med hennes personlighet att göra? Boken handlar ju mest om
det att hon blev hatad av folk för det hon gjorde och för hennes ursprung.

Ni som inte läst den, tycker jag att ska läsa den.
Det är en av dom bästa böckerna jag läst, och jag låg fastklistrad vid boken en hel dag.
Det gick inte att sluta läsa, en mycket rörande bok !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?