Sverige sviker inte. ;D

Härligt med en svensk seger i Ishockey, å framförallt att det var just Finland som blev besegrade.
Å otroligt kul att vara här i Finland nu. Man känner sig stolt över sitt land. ;) Skulle gärna ha sett
matchen. Men ICKE, började jobba 7:00 imorse. Men dom hade på radion där, fast på finska. Så
jag fattade så klart ingenting. Men åtminstone så hörde jag att det blev 3-0! Men jag ska inte bara
skriva om Ishockey i det här inlägget, för då klickar säkert alla finnar som läser det här, på krysset i hörnet. ;)
 





Det börjar bara att gå bättre och bättre på praktiken nu, för varje dag som går. Har börjat komma in i det nu lite smått. Å kul är det, bra personal och gulliga gamlingar. Oftast ! :)
Å vaaad man blir rastlös när man inte bara kan fara ut å göra saker som man vill. Hemma i Sattajäriv, DÄR är allt bra. Jag tycker man sitter lite fast när man bor i en stad. Tänk, hemma så kan man bara sätta sig på skotern å blåsa i väg efter en skoterled och dra till nån koja. Eller ta en skidtur runt elljusspåret. Det finns ju skidspår här också, ganska nära! Men om jag skulle börja fara efter det spåret så skulle jag väl aldrig hitta tillbaka mer. :) Åså har man inte en gympasal som man bara kan fara till när man vill och sporta lite. Icke! Min å Lindas träningspass har uteblivit nu några gånger på rad. Synd men sant! Det sätter sina spår. ;) haha! Nä nu skämta jag.. Klaart allting är annat när man bor hemma hos någon. Men det går bra, för jag har ju Rippa! :D Men nu är han tydligen på övertid. Smaaart ! Han sku lika gärna kunna va på övertid imorron, när jag jobbar kväll. Kanske dom hade bråttom med nånting där. Va vet jag?! :)

äh, nu ska jag sluta å skriva goja hit och fara å käka nå mat istället!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag hann inte heller se matchen, började redan 6.. Men man blir ju snabbt uppdaterad :)

Jag saknar också våra träningsstunder men vi får köra dubbla pass när vi är klara med APU :D

2010-02-22 / 20:14:14     URL: http://lindawahlbeerg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?