Skönhetsideal :@

Åhhh! Jag blir så fruktansvärt ARG på hur dagens skönhetsideal ser ut.
Varför ska varenda kvinna/tjej hela tiden behöva tänka på hur kroppen ser ut.
"Så där smal vill jag också vara" osv.
Det värsta är ju att man själv dras in i det där. Och det är ju så jobbigt.
Kroppen kan väl inte klara sig utan alla näringsämnen och allt va de nu heter.
Man måste ju för allt i världen få äta riktig mat, och inte gå efter alla möjliga, konstiga dieter.
Och jag lovar, vi blir inte nöjda. Hur mycket vi än tränar och försöker fixa
drömkroppen, så kommer vi ändå att hitta nåt fel nånstans vart man skulle "behöva få bort lite".
Alla dessa bilder på modeller i tidningar som vi påverkas av, så totalt omgjorda bilder!
Varför går vi ens på det?!
Vilken sida på internet man än går in på så kommer det upp olika sorters reklam om "gå ner 5 kilo på bara 2 veckor, använd dom här pillerna". "så slipper du din putmage".
STOOOOP!
Jag vill inte va me längre! Utrota allt sånt här tycker jag!
-
Är det, det här vi försöker nå upp till ?
Är det här snyggt kanske?
-
-
Nä, det här är nog mycket finare!
Kommentarer
Postat av: Carolina

så sant! :)

2011-01-15 / 15:33:03     URL: http://carolinarahkola.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tyvärr så har hela samhället snedvriden syn. Och vi flickor tror att vi inte duger. Vi är skapade vackra allihop. Så släpp pressen bara, det blir lättare med åren -det kan jag intyga. Du är vacker!

2011-01-15 / 16:58:24
Postat av: Hanna W

Det är så. Bästa skulle vara om alla skulle inse det. :)

2011-01-15 / 17:05:07
Postat av: Sandra

Svar: jo jag hoppas det ska bli bra! :)

2011-01-16 / 17:49:56     URL: http://sankko.blogg.se/
Postat av: anna törmä

det där var bra sagt hanna ! :)

2011-01-17 / 19:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?